مالک اشتر

بصیرتی عمّارگونه ، استقامتی مالک‌اشتروار

مالک اشتر

بصیرتی عمّارگونه ، استقامتی مالک‌اشتروار

مالک اشتر

سنگری جهت نشر آنچه در تبیین حقیقت نیاز است... بی هراس از هجمه های خود عمار پندارها...
به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر

بایستى گره‌‌‌‌گشائى کرد؛ بایستى حقیقت را باز کرد، بایستى گره‌‌‌‌‌‌‌هاى ذهنى را باز کرد. و این تبیین لازم دارد، یعنى همان کار انبیاء (88/6/14)
شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه‌ی جنگ نرم، بصیرتی عمّارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار میطلبد.(92/11/23)/امام خامنه ای(حفظه الله)

هنوز براى بسیارى از ملتهاى اسلامى مرز بین «اسلام امریکایى» و «اسلام ناب محمدى» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس نماهاى متحجر و سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بى‏درد، کاملًا مشخص نشده است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسى بسیار مهمى است(امام راحل: صحیفه نور/ج‏21/ص120)

آیا مذهبى که طالب اجراى عدالت در جهان و خواهان آزادى انسان از قیود مادى و معنوى است مخدر جامعه است؟ آرى، مذهبى که وسیله شود تا سرمایه‏هاى مادى و معنوى کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى، در اختیار ابرقدرتها و قدرتها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد کشد که دین از سیاست جدا است مخدر جامعه است. ولى این دیگر مذهب‏ واقعى نیست؛ بلکه مذهبى است که مردم ما آن را «مذهب امریکایى» مى‏نامند.(امام راحل: پیام به گورباچف صحیفه نور/ج‏21/ص225)

باز نشر آنچه که "9 دی" برای آن توقیف شد... بخش اول

پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۵:۰۶ ب.ظ

جوانانی که ترور نشدند، اخراج و ستاره دار می شوند

اخراج دانشمندان هسته ای

ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به ماجرای اخراج مهندسان و متخصصان انرژی اتمی

از تلخ ترین اخبار و وقایع بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم در ماههای اخیر، خبر اخراج دانشمندان هسته ای و متخصصان جوان متصدی پیشرفت صنعت هسته ای کشور و شاغل در سازمان انرژی اتمی است. اظهار نگرانی بسیاری از دلسوزان در خطبه های نمازجمعه و تریبون مجلس و محافل دانشگاهی هم تاکنون مانع این اقدام سازمان انرژی اتمی نشده است. آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی هفته گذشته در اعتراضی شدید در خطبه های نماز جمعه گفت: «متاسفانه از سازمان انرژی اتمی یاران احمدی‌روشن را بیرون می‌کنند. خبرهای موثق رسیده است، نکنید این کارها را. اینها باید تاج سر باشند، نباید بیکار باشند
یکی از اخبار عجیب نیز  اخراج مسئول پروژه غنی سازی  سه و نیم درصد و ۲۰ درصد از کارگاه های هسته ای و بکارگیری وی در یکی از بخش های آب و فاضلاب در دولت یازدهم است! مدیری که سوابق درخشانی در صنعت هسته ای دارد از جمله وقتی تیم قبلی هسته ای در دوره اصلاحات اعلام می کند که امکان غنی سازی ۲۰ درصد را ندارد، این جوانان با مراجعه به دکتر احمدی نژاد اعلام می کنند که حاضرند مدیریت پروژه رسیدن به غنی سازی ۲۰ درصد و مسئولیت راه اندازی سایت هسته ای فردو را به عهده بگیرند و نهایتا با توانمندی خود  این آرزو را محقق می کنند. سوگمندانه در ماه های اخیر شاهدیم که با روی کار آمدن دولت جدید همان تیم قدیمی "ما نمی توانیم" به سازمان انرژی هسته ای بازگشته و با بهانه جویی در حال قلع و قمع تیمی است که با دست خالی شعار "ما می توانیم" را در صنعت هسته ای تحقق بخشید.
بر اساس اخباری که نمایندگان مجلس بر آن تاکید دارند اکنون موج اخراج ها و ستاده دار شدن دانشمندان هسته ای از مرز چند نفر عبور کرده و قرار است طی روزهای آینده و تا پایان امسال چند ده تن دیگر از این متخصصان هسته ای از کار برکنار شوند. براساس خبری که هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد، نکته قابل توجه این است که این تعلیق و اخراج تنها چند روز  پس از دیدار صالحی با هاشمی رفسنجانی صورت گرفته که با میانجیگری اصغر زارعان، معاون امنیت سازمان انرژی اتمی این دیدار انجام شده است
از دیگر نکات قابل توجه این است که مدیر اخراج شده صنعت هسته ای کشورمان که در  سال های قبل در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفت و همچنین سایر همرزمان شهید احمدی روشن پس از بارها تهدید به ترور از سوی دشمنان نظام اسلامی، این روزها به دلیل همکاری با نهادهای غیرهسته ای بدون رعایت مسائل حفاظتی در حال انجام وظایف خود در سایر عرصه ها هستند که این اقدام توجیه عقلانی ندارد.
اما اتفاقات عجیب و غریب در سازمان انرژی اتمی تمامی ندارد. در شرایطی که روزهای پایانی سال را می‌گذرانیم و کارکنان شرکت‌های سازمان در انتظار تعیین وضعیت همکاری در سال آینده و امضای قراردادهای جدیدشان هستند، معاونت امنیت سازمان انرژی اتمی متنی را تهیه و به ایشان ارائه کرده که کارکنان با امضای آن تغییرات و انتصابات جدید سازمان انرژی اتمی را به ریاست این سازمان تبریک می‌گویند، تبریکی که به نظر می‌رسد شرط تمدید قرارداد پرسنل صنعت هسته‌ای در سال جدید است. این اتفاقات اما از همان ابتدای وقوع مورد اعتراض نمایندگان مجلس نیز قرار گرفت
حجت الاسلام حمید رسایی حدود چهار ماه پیش و قبل از آن که دولت در توافق ژنو تعلیق غنی سازی۲۰ درصد را بپذیرد، طی تذکری در صحن علنی مجلس نسبت به تعلیق خاموش غنی سازی هشدار داده بود. رسایی در تذکر خود در مجلس گفت: "چند روزی است که اخباری از تعلیق خاموشی غنی‌سازی شنیده می‌شود، گویا غنی‌سازی 20 درصد به دلیل لزوم تحقیقات بیشتر متوقف شده است، مگر تحقیقات بیشتر مستلزم توقف غنی سازی است." وی همچنین در این تذکر خود از  اخراج نیروهای متخصص هسته ای به بهانه تعدیل خبر داد و گفت: "مدتی است زمزمه تعدیل نیروهای متخصص شنیده می‌شود، نیروهایی که سالها تربیت و جذب شده اند، اگر اینها از این سنگر بیرون بیایند بعدا دچار مشکل می شویم." هر چند مسئولان سازمان انرژی اتمی این تذکر را بلاوجه دانستند اما خیلی زود صحت آن معلوم شد. مدتی بعد زاکانی از جمله نمایندگانی بود که خیلی صریح از دست داشتن عوامل بیگانه در این اتفاقات خبر داد. وی در گفتگویی با خبرگزاری فارس در خصوص اخراج برخی دانشمندان هسته‌ای از نطنز گفته بود: «ظاهر ماجرا این است که یک انتقام‌جویی است اما باطن قضیه شک ندارم که با یکی‌دو واسطه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برمی‌گردد. ممکن است ادله‌ مصداقی برای این بیانم نداشته باشم اما نمی‌شود شیمون پرز چیزی را درخواست کند و آن هم در کشور ما اتفاق بیفتد و ما هم بگوییم این موارد ساده اتفاق افتاده است؛ این خیلی سخت است. اتفاقی که در حال حاضر افتاده این است که کسانی که در این صحنه موثر بوده و نقش اصلی را داشتند و خیلی صریح بگویم کسانی که 3.5 درصد، 20 درصد را گرفتند و ویروس استاکس‌نت را کشف کرده و آن را ناکارآمد کردند، هم عذرشان را خواسته اند و هم مسئولیتشان را گرفتند و هم محافظان آنها را برداشته و ماشین‌هایشان را گرفتند و همینطور آنها را در جامعه‌ای فرستادند تا در معرض خطر قرار بگیرند. اگر کسی روضه باز بخواند مشخص می‌شود که یک فاجعه در حال اتفاق افتادن است
ادامه در صفحه 12
اخراج دانشمندان هسته ای
ادامه از صفحه یک
در همان ایام رسایی نماینده تهران نیز در این باره در مصاحبه ای با اشاره به موضوعات هسته ای کشور گفت: در شرکت های زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی یک تحرک خاموش علیه مدارک و توان مهندسین هسته ای در حال تحقق است و دست هایی برای از بین بردن زحماتی که هزینه گزافی برای آن داده شده در کار است. در این باره اسنادی به دستمان رسیده که اگر صحت داشته باشد، دیگر نمایندگان مجلس را هم مطلع و با مسببان آن برخورد قانونی می‌کنیم.
عضو کمیسیون اصل ٩٠ گفت: درباره برخی افراد پشت صحنه این اقدامات با مسئولین عالی وزارت اطلاعات نشست داشته ایم و آنها قول برخورد داده‌اند اما اگر تعلل شود حتما وزیر اطلاعات باید پاسخگو باشد. ظاهرا برخی قصد دارند بی ثمر کردن تاسیسات اراک را با فشار بیرونی محقق کنند و از کار انداختن نطنز و فردو را به برخی عناصر داخلی سپرده‌اند.
حدود یک ماه قبل نیز مجددا علیرضا زاکانی در سخنرانی خود در جمع مردم قم نیز با بیان اینکه نمایندگان ما در مسائل هسته‌ای متعلق به پایگاهی فکری هستند گفت: دوستانی که نمایندگان ما هستند نظم موجود جهانی را به هر ترتیبی پذیرفته‌اند و نوعی کدخدایی برای آنها قائلند و این بر خلاف آن چیزی است که انقلاب ما را به وجود آورد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا به دنبال مطلوب خود یعنی از بین بردن ریشه دانش هسته‌ای ایران و وابسته کردن ما به خود است؛ آمریکا می‌خواهد ما را به جایی برساند که در مقام عمل بگوییم نمی‌توانیم و این راه هم در قالب اتفاقاتی تلخ در حال رخ داده است زیرا عده‌ای مسیری را طی می‌کنند که مطلوب آمریکاست.
وی با بیان اینکه آمریکا سعی دارد ایران را در سطح حداقلی قرار دهد گفت: فناوری هسته‌ای تنها محدود به تولید انرژی نیست بلکه بسیاری صنایع را شامل می‌شود؛ امروز در داخل کشور از شهریور امسال دست‌هایی در داخل کشور فعال شده‌اند که دانشمندان ما را خانه‌نشین کند؛ شنیده‌ام دستوری داده شده که تمام مستندات صنعت هسته‌ای را جمع‌آوری کنند که معلوم نیست به کجا می‌رود. زاکانی اضافه کرد: فردو و نطنز حاوی ۵۱ هزار پوشه مستندات هستند که درخواست شده همه آنها منتقل شود.
اما پیش از همه این پدر شهید احمدی روشن بود که ابتدا در نامه به رئیس جمهور از اخراج همکاران مصطفی گلایه کرده بود. خبری که با واکنش تند و اهانت آمیز رسانه های حامی دولت و البته سکوت روحانی مواجه شد.  وی درباره سوال خود از رئیس جمهور گفته بود: "از آقای رئیس جمهور می پرسم چرا باید با کسانی که با مصطفی احمدی روشن زحمت کشیدند و جریان هسته ای را به این مرحله رساندند این طور برخورد شود و با اینکه به شغل خود عشق می ورزیدند از کار برکنار شوند؟ ایا اعتدال این است که بیایید نیروهای ارزنده را کنار بگذارید؟"
 
پدر شهید احمدی روشن همچنین در گفتگو با هفته نامه 9 دی درباره واکنش رییس جمهور به پرسش خود و اهانت رسانه های همسو با دولت گفت: "من فقط یک سوال از آقای رئیس جمهور مطرح کردم، چون ایشان فرموده بودند که دولت ما دولت تدبیر و امید است و انتقاد می پذیرد. ما هم گفتیم خب یک انتقاد کوچک از  ایشان داشته باشیم و متاسفانه دیدید بعد از انتقادی که از ایشان کردیم، چند سایتی که منتسب به دولت بودند، چه برخورد ناشایستی با ما کردند."
اکنون افکار عمومی از خود می پرسد که بعد از توافقنامه ژنو که بازی باخت برای ما و بازی برد را برای دشمنان این کشور به دنیال داشته، چه اصراری برای از هم پاشیدن تیم دانشمندان هسته ای وجود دارد؟ چرا به جای حفظ این دانشمندان جوان و با انگیزه ، آنها را از کار تخصصی شان برکنار می کنند؟ آیا با اخراج این مغزهای هسته ای باز هم دولت می تواند ادعا کند که اگر در  توافقنامه ژنو به توافق نرسیدیم در ۲۴ ساعت می توانیم همان مسیر گذشته خود را ادامه دهیم؟ دولت محترم کی و چگونه می خواهد به این سئوالات مهم افکار عمومی پاسخ دهد؟
طبق آخرین اخبار کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به ماجرای اخراج متخصصان و مهندسان انرژی اتمی ورود پیدا کرده است و بزودی این پرونده را بررسی خواهد نمود.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی