مالک اشتر

بصیرتی عمّارگونه ، استقامتی مالک‌اشتروار

مالک اشتر

بصیرتی عمّارگونه ، استقامتی مالک‌اشتروار

مالک اشتر

سنگری جهت نشر آنچه در تبیین حقیقت نیاز است... بی هراس از هجمه های خود عمار پندارها...
به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر

بایستى گره‌‌‌‌گشائى کرد؛ بایستى حقیقت را باز کرد، بایستى گره‌‌‌‌‌‌‌هاى ذهنى را باز کرد. و این تبیین لازم دارد، یعنى همان کار انبیاء (88/6/14)
شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه‌ی جنگ نرم، بصیرتی عمّارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار میطلبد.(92/11/23)/امام خامنه ای(حفظه الله)

هنوز براى بسیارى از ملتهاى اسلامى مرز بین «اسلام امریکایى» و «اسلام ناب محمدى» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس نماهاى متحجر و سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بى‏درد، کاملًا مشخص نشده است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسى بسیار مهمى است(امام راحل: صحیفه نور/ج‏21/ص120)

آیا مذهبى که طالب اجراى عدالت در جهان و خواهان آزادى انسان از قیود مادى و معنوى است مخدر جامعه است؟ آرى، مذهبى که وسیله شود تا سرمایه‏هاى مادى و معنوى کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى، در اختیار ابرقدرتها و قدرتها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد کشد که دین از سیاست جدا است مخدر جامعه است. ولى این دیگر مذهب‏ واقعى نیست؛ بلکه مذهبى است که مردم ما آن را «مذهب امریکایى» مى‏نامند.(امام راحل: پیام به گورباچف صحیفه نور/ج‏21/ص225)

آیا موضوع موشکی و غنی‎سازی سمبلیک هم جزو «همه موضوعات» است؟ً!

 

گروه بین‎الملل – رجانیوز: سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه که به همراه محمد جواد ظریف برای گفتگو پیرامون گام نهایی توافق ژنو در وین حضور دارد، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر اعلام کرد که طرف‎های حاضر در مذاکرات درباره همه موضوعات گفتگو کرده‎اند.

به گزارش رجانیوز، سیدعباس عراقچی در گفتگویی که بخش‎های مختلف خبری سیما آنرا پخش کردند، اعلام کرد طرفین حاضر در وین درباره همه موضوعات گفتگو کرده‎اند. این در حالی است که طرف آمریکایی در نشست قبلی وین موضوعات مرتبط با برنامه موشکی ایران و حمایت از گروه‎های مقاومت توسط ایران را نیز از موضوعاتی اعلام کرده بود که بدنبال طرح آن در مذاکرات نهایی است. چنانکه وندی شرمن پیش از سفر به وین در نشست استماع کنگره امریکا، گفته بود: « بحث موشک‌های بالستیک ایران هم از مواردی است که باید در توافق نهایی به آن پرداخته شود.»
آقای عراقچی در گفتگوی خود به طور صریح و شفاف اعلام نکرده است که آیا منظور از «بیان همه موضوعات» در مذاکرات ژنو، موضوعات مربوط به برنامه موشکی ایران و حمایت از گروه‎های مقاومت نیز بوده است یا نه!؟ چنانکه هیچ واکنشی و یا اعلام خبری از سوی طرف غربی مبنی بر مخالفت طرف ایرانی نسبت به طرح این موضوعات در مذاکرات وین مخابره نشده است.
 
این در حالی است که یک روز پیش از سفر تیم مذاکره کننده ایرانی به محل مذاکرات در وین، 222 نماینده مجلس با انتشار نامه‎ای، اعلام کردند که تیم مذاکره کننده هسته‎ای نه تنها حق تنازل از حقوق هسته‎ای مصرح در بند 4 ان‎پی‎تی را ندارد، بلکه مجاز به گفتگو در زمینه موضوعات دفاعی و موشکی نیز نیست.
 
در بیانیه 222 نماینده مجلس آمده است: « هرگونه توافق با 1+5 نباید برخلاف این معاهده هیچگونه محدودیت و ممنوعیتی برای فعالیت‌های مربوط به تحقیق به ویژه توسعه رآکتور آب سنگین و غنی‌سازی به‌عمل آورد که از نظر نمایندگان ملت پذیرفتنی نخواهد بود و نمایندگان برای دفاع از حقوق مسلم هسته‌ای، تخلف‌کنندگان را به مردم معرفی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد حقوق ملت مورد تضییع و تهدید قرار گیرد. علاوه بر این مذاکره‌کنندگان باید از طرح مباحثی درخصوص موضوعات دفاعی همچون توان موشکی در مذاکرات هسته‌ای جلوگیری کرده و حق ورود و یا گفت‌وگو در این زمینه را نخواهند داشت. در چنین شرایطی نمایندگان ملت بزرگ ایران از تیم مذاکرات هسته‌ای قویاً حمایت می‌کنند.»
 
بر این اساس تیم مذاکره کننده هسته‎ای ایران نه تنها مجاز به گفتگو در این زمینه‎های نبوده بلکه از سوی نمایندگان مجلس ملزم به ترک گفتگوها در صورت طرح موضوعات مذکور شده است.
 
با این وجود این ابهام ایجاد شده است که آیا مطابق اعلام آقای عراقچی «همه موضوعات مد نظر طرفین» از جمله موضوعات مربوط به برنامه‎ دفاعی ایران نیز در مذاکرات دیروز و امروز وین مطرح شده است!؟
 
به نظر می‎رسد اصلاح رویکرد تیم مذاکرات ایران در حوزه اطلاع رسانی و بیان شفاف موارد مذاکره شده برخلاف رویه‎ای که پیش از این در قبال مذاکرات ژنو و مذاکره برای تنظیم برنامه اجرایی مذاکرات ژنو در پیش گرفته شده بود، می‎تواند ابهامات بوجود آمده در این زمینه را از بین ببرد.
 
چنانکه رسانه‎های غربی نیز تا کنون هیچ خبری مبنی بر واکنش تیم ایرانی نسبت به طرح این موضوعات خارج از دستور در مذاکرات وین مخابره نکرده‎اند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۹
خادم الملة

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی